Nepríjemné prekvapenie

09.02.2012 20:02

 

Bola nedeľa 5.februára 2012. Vonku fúkal silný nárazový vietor so snehom. Teplomer ukazoval na naše podmienky neuveriteľných -18 stupňov, pričom miestami nafúkalo až meter vysoké záveje. Kvôli silnému vetru som sa rozhodol skontrolovať včelnicu. Už z diaľky bolo vidno že na včelnici nie je niečo v poriadku.

Pred úľmi sa nachádzali porozhadzované vrchnáky a uteplivky. Pri úľoch som zistil, že z troch úľov odfúklo vrchnáky s uteplivkami a zimujúce včely zostali napospas snehu , vetru a mrazu, čo samozrejme nemohli prežiť.

Sneh nafúkalo aj do nižších nádstavkov, ako vidno na fotografiách.

Včely zostali stiahnuté v chumáči v uličkách, kde predtým zimovali.

Striešky boli zaťažené, kameňmi ale ani to nestačilo. Letáče na úľoch som uzatvoril, a pri nabližšom zlepšení počasia úle rozoberiem, a rámiky uskladním v medárni. Zrejme budem musieť vymyslieť ako ďalej budem zaťažovať strechy úľov, aby sa v budúcnosti neopakovala takáto situácia.

Diskusná téma: Nepríjemné prekvapenie

Dátum: 23.02.2012

Vložil: Stora

Titulok: Strecha

Človek sa stále učí, aj keď to bola hlúpa chyba. Budem musieť ozaj vyriešiť uchytenie striešky jednoduchým a účinným spôsobom, ako napríklad Ty.

Dátum: 19.02.2012

Vložil: Martin

Titulok: Strecha

Je to veľká strata ale život ide ďalej a ty máš o jednu nepríjemnú skúsenosť viac. Ja som do striešky aj posledného nadstavku z dvoch strán naskrutkoval samorezky Jednu pod druhú a tenkým drôtikom som ich predrôtoval do kopy.

Pridať nový príspevok