Med v Grécku

09.09.2012 21:47

 

Tohto roku sa mi v rámci letnej dovolenky podarilo navštíviť grécky ostrov Kefalónia. Úprimne sa priznám, že až doposiaľ to pre mňa bol neznámy ostrov. Kefalónia je najväčší z gréckych ostrovov Iónskeho mora. Jeho rozloha je v závislosti od zdroja 730 – 800 km². Hlavným mestom ostrova je Agrostoli. Časť ostrova, ktorú som prešiel boli len samé skaly a slnkom spálená vypriahnutá zem. Samozrejme sa vo mne nezaprel včelár, a keď som videl popri ceste nejaký dom, hneď som sledoval, či vzadu za domom, nemá domáci nejaký ten úľ. Za celú dovolenku som neuvidel ani jeden. Už som si myslel že na ostrove, ani nie sú včely, veď z čoho by tam nosili? Pri návšteve hlavného mesta som v obchodíku so suvenírmi zbadal med.  Časť obchodu bola vyčlenená len medu.

Predavačka tvrdila, že med pochádza z Kefalónie. Taktiež ma oboznámila s tým, že sa jedná prevažne o med z pomarančovníka a med z tymianu.

Medy boli krásne balené. V ponuke boli balenia od 100 gramov až po kilogramové balenia. Svoje miesto si našli aj medy s orechmi, lieskovcami, mandľami Zaujímavé boli hlavne ceny medu.

Ako vidno aj na fotkách 1 kg medu stál 13- 15 €. 400 gramové balenie pomarančového medu stálo 9,90 €.

 

Ako suvenír som si  kúpil malé balenie tymianového medu, a musím uznať, že je výborný.