Júl

04.07.2012 22:29

V polovici júla som privítal vzácnu návštevu, a to môjho veľmi dobrého známeho a spoluzakladateľa včelnice "Malého Rasťa". Kedže bol čas vytáčania medu, tak som pomoc na včelnici len uvítal. Napriek tomu, že Rasťo už dlhší čas pôsobí a žije v Írsku, kde nevčelári, teda si to myslím, zapálenie dymáka mu šlo ako za starých čias.

 Počasie bolo ideálne, teplo a v tieni stromov bol zas príjemný chládok, takže so včielkami sa pracovalo výborne.

Pri niektorých úľoch dokonca nebol potrebný ani včelársky klobúk, aj keď musím úprimne podotknúť, že pár žihadiel som predsa len dostal.

Znáška nebola nejak silná, ale potreboval som dotočiť zvyšky repkového medu,takže vytáčať som musel aj keď som si bol vedomý toho, že medu nebude až tak ako pri prvom vvtáčaní. Napriek tomu sa nám podarilo pár desiatok kíl medu  vytočiť. Med je tmavšej farby, ešte stále je tekutý, a má výnimočnú chuť. Takýto med sa mi počas môjho včelárenia ešte nepodarilo vytočiť. Sám by som rád vedel, zmesou akých rastlín je tento konečný produkt. Týmto by som chcel poďakovať  "Malému Rasťovi" za pomoc a podporu. Nakoniec sme si dopriali aj foto:

Zľava "Malý Rasťo", a ja. Áno správne vidite aj keď o hlavu vyšší, ale malý....

Diskusná téma: Júl

Dátum: 08.07.2012

Vložil: Martin

Titulok: Prezývka

Tá prezývka ho ozaj vystihuje, kto ho tak pomenoval?
Tú včelnicu máš dobre umiestnenú,v chládku na okraji lesa. Tá moja je celý deň na slnku a točenie medu v júli a auguste býva hotové saunovanie.

Dátum: 08.07.2012

Vložil: Martin

Titulok: Re:Prezývka

Skoro som zabudol, Tá fólia a dymák dorazili v poriadku. Ďakujem.

Dátum: 10.07.2012

Vložil: Stora

Titulok: Re:Re:Prezývka

Poloha je ozaj dobrá. V jari lúče preniknú cez holé stromy a lete je tam príjemný chládok. Dúfam že budeš spokojný s fóliou a dymákom. Keby bol nejaký problém ozvy sa.

Viac tu: https://bofit.webnode.sk/news/jul/
Vytvorte si vlastné stránky zadarmo: https://www.webnode.sk

Pridať nový príspevok