Júl II.

09.07.2012 21:14

 

Aj keď som si myslel, že rojový ošiaľ pominul, nebolo tomu, celkom tak, a koncom júna sa mi vyrojilo jedno včelstvo. Roj sa usadil na vrcholci stromu asi v dvadsať metrovej výške. Z toho som usúdil, že to bude druhoroj s neoplodnenou matkou. Nakoľko bol na nedostupnom mieste s rojom som sa rozlúčil a ani som sa ho nesnažil získať späť. Na druhý deň v dopoludňajších hodinách som bol na včelnici, kde som priamo videl ako roj vzlietol z pôvodného miesta a začal krúžiť nad vrcholcami stromov. Očakával som že odletí hlbšie do lesa, ale na moje prekvapenie sa stočil opačným smerom a usadil si na kríček asi 30cm nad zemou.

Tak som neváhal a roj som striasol do rojnice a večer ho osadil do nového nízkonadstavkového úľa. Zatiaľ samu darí dobre, matka ploduje , vystavali pár medzistienok verím že do zimy dostatočne posilní.

   Na včelnici sa veľmi nepracuje, včielky pravdepodobne nemajú čo nosiť, odhliadnuc od vody. Veľké horúčavy, dajú zabrať aj včelstvám, aj keď sú v tieni stromov. Večer sa na úľoch vytvárajú brady a celé úle sú pokryté včelami.

Pri dome mi rozkvitla zaujímavá tráva, pričom kvet je kopijovitého tvaru, tvorený rúročkami.

Kvet je dosť intenzívne navštevovaný včelami, pričom celé vojdú do kvetnej rúročky, kde po chvíli vycúvajú a odlietajú preč.  Nezbadal som aby v nich zbierali peľ, tak si to bude nektár, čo ich láka na túto rastlinku.

Diskusná téma: Júl II.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok