Apríl II.

25.04.2012 20:31

Kvitnutie čerešne je signálom na vloženie medzistienok do včelstiev. Aj tento rok som už mal nachystané nízke nádstavky s medzistienkami, pričom do každého včelstva som vložil nádstavok obsahujúci 10 medzistienok. Nakoľko je priaznivé počasie, je znáška, medzistienky budú vystávané v priebehu pár dní. Znáška je momentálne z ovocných stromov, ktoré bohato kvitnú v sadoch a záhradach, marhuľa, slivka, čerešňa, jabloň. Taktiež okolité lesy sú bohaté na rozkvitnuté čerešne.

Nezanedbateľné nie sú ani jarné kvety, bohaté na peľ. Ruch na letáči, resp. na očkách tomu aj patrične nasvedčuje.

Včely prilietavali plne naložené peľom, pričom unavené nedosadali ani na letáč, len na zem pred uľ, kde po chvíli oddychu vyleteli na letáč a až tak vošli do úľa.

Taktiež som skontroloval stavebné rámiky,ktoré som vložil do včelstiev pred 12 dňami. Ako vidno na fotkách, už sú vystavané a aj zaplodované. Na fotkách sú pekne viditeľné larvy trúdov.

Skotroloval som aj  ako plodujú matky. Plodové plasty sú krásne súvislo zakladené.

Zatiaľ je jar k včelám a včelárom priaznivá.Repka sa dostane do plného kvetu za 2-3 dni, a až vtedy začne poriadny ruch v úľoch. Teda aspoň dúfam.

Diskusná téma: Apríl II.

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok