Zima

22.01.2012 13:11

 

Aj keď oneskorene, predsa aj k nám nakoniec dorazila zima. Oba víkendové dni som musel navštíviť včelnicu, aby som odstránil napadaný sneh z letáčov. V sobotu nám pekne nasnežilo a v noci na nedeľu pribudlo ďalších 20 cm nového snehu. Sneh bol síce sypký, čo zimujúcim včelám nevadí, ale pri následnom odmäku a nočnom mraze, by sa letáčoch vytvorili nepriedušné zábrany, ktoré, by určite neprospeli včelstvu.

Návštevu som hneď využil aj na odposluchy včelstiev.

 Na letáči ojedinele vidno aj mŕtvolky včiel. Nie som asi jediný z včelárov, ktorý neodolal a aspoň na pár sekúnd som musel otvoriť jeden úľ, aby som videl zimujúce včely v chumáči.

Priebeh zimovania je dobrý, všetko sa zdá v najlepšom poriadku. Zásob je dostatok, už len čakať na prvý jarný prelet. Na včelnici to vyzeralo ako v rozprávkovom lese. Aj výhľad na dedinu a okolitú krajinu  stál za to.

Diskusná téma: Zima

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok