V zajatí ľadu

08.12.2011 08:56

Posledný novembrový  víkend sa u nás niesol v znamení ľadu.

Celý víkend vytrvalo pršal mrznúci dážď a cez noc zo soboty na nedeľu, bolo všetko pokryté hrubou vrstvou ľadu. V nedeľu okolo obeda som sa rozhodol ísť skontrolovať včelnicu, lebo som si nevedel dosť dobre predstaviť ako budú úle vyzerať pod centimetrovou vrstvou ľadu. Cestou na včelnicu bolo vidno ako sa vrcholce stromov  prehýbajú pod váhou ľadu.

Niektoré konáre sa pod ťarchou aj zlomili. Po príchode som videl  že panel pred medárňou vyzeral ako klzisko . Našťastie úle boli v poriadku. Nakoľko samotné úle sú umiestnené v lese, stromy zadržali väčšinu  dažďa  a úle boli uchránené od ľadového zajatia. 

                                                                                             

Pri tej príležitosti som  vykonal kontrolu úľov ako aj popočúval všetky zazimované včelstvá. Z každého úľa bolo počuť jemný šum, ktorý po zaklopaní na stenu úľa na chvíľu zosilnel, a potom opäť stíšil. Zatiaľ to vyzerá že je všetko v najlepšom poriadku. Keďže zimovanie prebieha zatiaľ podľa predstáv, môžem sa spokojne venovať ďalším prácam v dielni. Stále mi zostáva vyrobiť ešte 20 nádstavkov a rozmýšľam, že sa pokúsim vyrobiť aj jedno úľové dno, ktoré v priebehu sezóny 2012 otestujem. V prípade spokojnosti by som už ani dná nekupoval od stolára, čo by znamenalo ďalšiu úsporu a zvýšenie rentability včelárenia. Okrem nádstavkov v skrini čakajú rámikové prírezy na svoju chvíľu. Keďže  ich je 300 zrejme pohľadám na internete nejakú jednoduchú pomôcku /šablónu/ na zbíjanie rámikov. Keby niekto o nejakej dobrej a jednoduchej šablóne vedel, môže ma na to upozorniť, budem vďačný. Práce je viac ako dosť  a počítač ju miesto mňa nespraví, tak vyhrnúť rukávy a pripraviť všetko na jar, aby ma nič nezaskočilo a rok 2012 bol aspoň tak dobrý ako bol včelársky rok 2011.

 

 

Diskusná téma: V zajatí ľadu

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok