Prvý jarný prelet

13.03.2012 20:32

 

V sobotu 10. marca 2012 teplota vystúpila nad dlho očakávaných 10 stupňov. O 15.00 hodine teplomer ukazoval 11 stupňov, pričom bolo bezvetrie. Ešte som bol niekoľko metrov od včelnice keď som videl pred úľmi mihajúce sa včely, čo nasvedčovalo prvému preletu, aj keď ojedinele včely vyletovali už pred týždňom.

V niektorých úľoch včely len nesmelo vykukovali, ale nakoniec sa tiež odhodlali.

  Čo sa týka zazimovania bol to pre mňa zatiaľ najhorší rok. Z pätnástich zazimovaných včelstiev mi prežilo zatiaľ osem. Takže polovica mi padla. Časť bola zafúkaná snehom ešte začiatkom februára. Aká bola príčina úhynu ostatných včelstiev, to som ešte nezisťoval. Na to je čas, keď sa oteplí. Teraz sa musím skôr venovať včelstvám, ktoré prezimovali. Prvoradou úlohou bude „naučiť“ včely navštevovať napájadlo. Do fľaše som dal kilo cukru, pričom som ho zalial asi dvoma litrami teplej vody.

 Na prilákanie včiel som presakovacie veko natrel medom.

Takúto fľašu som dal prv len pred úle, aby včely čím skôr zacítili med na nalietavali na fľašu.

Keď bude na nej dostatok včiel, fľašu prenesiem do napájadla, tým pádom by sa mali včely zalietať na napájadlo. Teoreticky by to malo fungovať, prakticky sa mi to ešte nikdy nepodarilo. Včely mi chodili na napájadlo, jedine keď bola voda osladená. V opačnom prípade zalietavali na rôzne prírodné zdroje. Takže uvidíme tohto roku. Taktiež som vybral z podmetu sitá, z ktorých som odstránil mŕtvolky, aby som včelám ušetril prácu s upratovaním úľa. Potom som už len pozoroval včielky vyhrievajúce sa na slnku.

 

 

Diskusná téma: Prvý jarný prelet

Dátum: 16.03.2012

Vložil: jozef

Titulok: napajadlo

Ja dávam včelám v tomto období každý deň,teply 10% cukrový roztok, po navyknutí na napájadlo,zároveň to slúži aj ako slabšie podnecovanie,,po skúsenostiach z minulých rokov lepšie ako cukrovomedové cesto,doležité je mať napájadlo zostrojené tak aby sa roztok udržal čo najdlhšie teplý,,prajem úspešný raketový štart včelstiev v jarnom období

Dátum: 16.03.2012

Vložil: Stora

Titulok: Re:napajadlo

Tiež si myslím, že osladená voda je vhodnejšia ako medovo cukrové cesto,samozrejme v tomto období.Fľaše v napájadle mám väčšinu dňa na slnku, takže pokiaľ je slnečný deň, tak vody bymala byť relatívne teplá. Taktiež prajem veľa úspechov.

Pridať nový príspevok