Kvitnutie repky

07.05.2012 21:43

28. apíla rozkvitla repka, ktorá je vzdušnou čiarou vzdialená asi 1 km od včelnice. Po týždni kvitnutia som sa vybral do poľa pozrieť, ako ju navštevujú včely. Napriek tomu že sa jedná o pomerne veľký lán, včelu som tam neuvidel ani jednu.

Neviem, čím to bolo, možno suchom, alebo blížiacou sa búrkou.

Taktiež som založil peľochyty.Prínos peľu je celkom slušný, ale v porovnaní s minulým rokom sa mi to zdá slabšie.

Už druhý rok sa pokúšam odchovať si matky. Do ôsmych misiek som prelarvil larvy, ktoré som následne vložil do pripraveného nádstavku.

Z ôsmych lariev, včely prijali len jednu. Na druhý deň som opätovne pralarvoval do zvyčných siedmych misiek, ale včely cez noc misky opäť vyčistili.

Tak čakám aspoň na tu jednu matku. Po jej vyliahnutí sa budem pokúšať opäť prelarvovať.

S kvitnutím repky prepukla vo včelstvách aj rojová nálada. Nakoľko som v predstihu vytvoril odložence u mňa rojová nálada ešte neprepukla, a dúfam, že tohto roku ani prepuknuť nestihne. Taktiež som od môjho včelárského priateľa doniesol roj, ktorý som spoločne so svojím malým pomocníkom Timkom osadil.

Diskusná téma: Kvitnutie repky

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok