Kontrola zimovania

05.01.2012 15:45

Chladné, aj keď nie celkom zimné počasie vonku umožňuje prípravu na novú sezónu pri hrejivom teple piecky. Dnes som sa rozhodol, že dopoludnie venujem drôtikovaniu rámikov, ktoré som si včera večer nazbíjal v novej forme. Forma je fajn, jedinou chybou však je že som ju spravil len na 5 rámikov, pričom som mohol kľudne na 7-10. To by ešte viac urýchlilo prácu Takže ráno som začal s drôtovaním. Šlo mi to celkom od ruky, kým nevstal môj pomocník. Keď uvidel rámiky, hneď začal pomáhať. Tak nám to šlo ešte rýchlejšie.

Dopoludňajší stereotyp sme sa rozhodli spestriť si návštevou včelnice, a kontrolu zimovania. Úle sme vizuálne skontrolovali, pričom boli v poriadku. Nakoľko tohto roku vôbec nie je sneh, ani vtáci sa do úľov „nepustili“ tak ako minulý rok. Taktiež sme pozreli podmetové, podložky, z ktorých dobrý včelár vie veľa prečítať o stave včelstva a o priebehu zimovania. Ja sa to stále len učím. Na podložkách bolo vidno pár klieštikov, ktorí spadli po druhej aplikácii Avartínu.

 

Taktiež bolo pekne vidno melivo, ktoré nám napovie, koľko plástov včelstvo obsadá , a koľko zásob už spotrebovalo.

Počet mŕtvoliek na sitách bol rôzny, ale zdá sa mi že to je všetko v norme. Všetky podložk sme dôkladne očistili a vrátili späť do úľov.

Po zimnom slnovrate by matky mali začať pomaly plodovať. Po odstránení veka a utepliviek bolo vidno na fólii kvapky vody, to znamená že matka začala plodovať. Mnohí včelári fóliu na zimu odstraňujú. Ja ju nechávam práve preto, že sa na nej vyzráža voda, ktorú včely potrebujú.

Pohľad na okolitú krajinu vôbec nenasvedčuje tomu že je 5. január. Aj keď teplota je okolo 2-3 stupňov, príroda vyzerá skôr ako v jeseni. Potešujúce však je to, že zhruba 1000 metrov vzdušnou čiarou je zasiata repka, čo vidno aj na fotografii/tmavo zelená/. Keď včelstvá dobre prezimujú, a bude priaznivé počasie jarná znáška bude dobrá...

 

Diskusná téma: Kontrola zimovania

Neboli nájdené žiadne príspevky.

Pridať nový príspevok