Forma na rámiky

13.12.2011 15:53

Cez víkend som na internete natrafil na formu na zbíjanie rámikov. Nepamätám sa na akej stránke to bolo ale vyzerala tak jednoducho že som sa nemohol dočkať kedy si ju aj ja spravím a vyskúšam. Prvé voľno, som preto hneď využil na zhotovenie formy. Nakoľko som mal ešte nejaké zvyšky dosák, s materiálom som nemal najmenší problém.  Aj samotné zmontovanie bolo ozaj nenáročné , netrvalo mi ani hodinu a forma bola hotová.

Drôty na forme sú provizórium, nahradí ich guma ale tú som doma nemal. Forma je na 5 rámikov. Po vložení bočných prírezov do formy, bočné steny stiahnem drôtom. Na vrch som poukladal vrchné latky, ktoré som následne popribíjal.

Potom som otočil celú formu naopak a pokladal som spodné latky, ktoré som taktiež popribíjal. Potom už len ostávalo povyberať hotové rámiky z formy.

Nemeral som si čas, koľko mi trvalo vyhotovenie  piatich rámikov ale určite to nebolo dlhšie ako 5-6 minút. Dnes som na skúšku spravil len 10 rámikov. Taktiež som sa rozhodol zopár rámikov vydrôtovať. Rozhodol som sa že v tridsiatich rámikoch skúsim drôt prichytávať pomocou sponkovačky.

 Či to bude dobré, uvidím až na jar, keď vložím medzistienky, a hlavne keď ich včely vystavajú. Pokiaľ by to bolo dobré, dosť by to uľahčilo prácu, nakoľko by som si ušetril vŕtanie dier do bočných prírezov a aj samotné drôtovanie so sponkovačkou je podstatne rýchlejšie, ako pri klasickom spôsobe.

Diskusná téma: Forma na rámiky

Dátum: 06.03.2012

Vložil: Peter Stillhammer, Borovce č. 311, e-mail:peterstillhammer@gmail.com

Titulok: Forma na rámiky

Chcem Ťa troška potešiť, keďže ti nik nereagoval. Jednoducho vymyslené a dobré. Nebolo by vhodné tú bočnú dosku prichytiť sponou, alebo aspoň gumou? Čo na to?
Ahoj z piešťanska...

Dátum: 31.03.2012

Vložil: Stora

Titulok: Re:Forma na rámiky

Ano máš pravdu. Bočné dosky už sú prichytené gumou. Ďakujem za záujem...

Pridať nový príspevok