Aprílové práce

11.04.2012 20:34

 

Aj keď nočné teploty tomu nie vždy nasvedčujú, jar je už tu a s ňou prišli na rad aj prvé zásahy do včelstiev. Po katastrofálnej zime /pre mňa/ musím zo svojich siedmych včelstiev dostať nejaký ten med a hlavne rozšíriť počet včelstiev. Preto sa usilujem dostať včelstvá do čo najväčšej sily. Do dvoch nízko nadstavkových úľov som vložil stavebné rámiky. Do vydrôtovaných rámikov som zatavil pás medzistienky, rámiky som označil a z najvrchnejšieho nádstavku som vybral dva zásobné plásty.

Namiesto nich som do nádstavku vložil stavebné rámiky a to po oboch stranách ako druhé od steny úľa.

Dnes som v B úľoch zamenil nadstavky, čo by malo mať pre včely podnecovací efekt. Hneď som skontroloval stavebné rámiky vložené pred dvomi dňami a vidno že včely sa pustili do stavby diela.

Včely nosia veľké obnôžky jasne žltého peľu. Neviem konkrétne z čoho peľ pochádza, ale kvitnú už mnohé kvety a aj ovocné stromy rozkvitli, konkrétne marhuľa, aj keď nočný mraz kvety spálil. Tesne pred rozkvitnutím je aj čerešňa. Predpokladám do dvoch dní prvé kvety. Škoda len že som mal k dispozícii len starý fotoaparát. Fotky preto nie sú tak kvalitné.

Diskusná téma: Aprílové práce

Dátum: 07.04.2013

Vložil: Jozef Devečka

Titulok: Informácie nadovšetko

Prezrel som si celú stránku - zaujala ma , taká jednoduchá, úprimná aj poučná. Píš ďalej.
Jozef - Pichné

Dátum: 09.04.2013

Vložil: Stora

Titulok: Re:Informácie nadovšetko

ďakujem pekne za uznanie, kvôli nedostatku času už mám takmer polročnú prestávku, ale už budem zas pokračovať v písaní a hlavne fotení

Pridať nový príspevok